19 Temmuz 2008 Cumartesi

Will Smith Özel Dosya: "I am Legend"

Benim için Will Smith'in 'geyik oyuncu' statüsünden 'iyi oyuncu' statüsüne çıkması Pursuit of Happyness ve ardından I am Legend ile olmuştur. PoH'dan MegaVolkan bahsedeceğine göre, ben efsaneyim (hmm, iyi bağladım bence).


Bir çok filmde görmüşüzdür; virüs salgını sonrası tüm şehir harap olmuştur, yaşayan tek bir insan kalmamıştır, o şehre ait tüm trademarklar yıkıntı halindedir ve bu çok üzücüdür, caddelerde dolaşan boş alışveriş arabaları, salgının patlak verdiği tarihe ait bir gazetenin üzerinden geçer, gazetenin manşeti "Stay away from the infected, the symptoms are..." şeklindedir, süpermarketlerin rafları boş, yüreği sarhoştur falan filan. Bu post-apokaliptik klişelerden şikayetçi olduğumu söyleyemem, üstüne bir de bunların çok şık bir biçimde zenginleştirildiğini düşünürsek, I am Legend'ın başlangıcı için kısaca "mükemmel" diyebiliriz. New York'un beşinci caddesinin kalabalığına bir çok filmde şahit oluyoruz zaten, fakat koca şehirde tek başına kalmış bir adamın kırmızı Mustang'inin camından uzattığı pompalı tüfekle geyik avlamaya çalıştığı sahneleri tasvir etmeye çalışmam saçma olurdu heralde, o yüzden denemeyeceğim bile.


Yalnızlığını Samantha isimli sadık köpeğiyle ava çıkarak, savaş gemilerinin üstünde golf oynayarak, video dükkanlarına yerleştirdiği cansız mankenlerle diyalog kurarak ve sevdiği filmlerin diyaloglarını ezberleyerek gidermeye çalışan kahramanımız, aslında her şeyden ümidini çoktan kesmiştir. Korkmaktadır ve dünyasını dışardaki tüm tehditlere karşı (salgından payını almış vahşi zombiler -ki beklendiği üzere karanlıkta yaşamaktadırlar ve ellerinde 'biz 11 Eylül'üz' diyen bayraklar taşımaktadırlar) kapatmıştır. -Burada kendime altın makas uyguluyorum, çok fazla yazıp filmin her şeyinden bahsetmek istemiyorum- Film göstere göstere bir Jesus Christ gövde gösterisine dönüşse de, sonunda Hristiyanlığı dünyaya yeniden yaymış gibi gururlansa da, izleyeni kendinden almayı başarıyor diye düşünüyorum. "Ben olsaydım ne yapardım?" sorusunu film boyunca aralıksız sorduğumu hatırlıyorum çünkü.


Will Smith, Bad Boys'tan beri Hitch ve Ali dışında tüm filmlerini izlediğim bir oyuncu. Oynadığı role iyice oturduğunu ve olgunlaştığını sıfır şüphe ile söylemek mümkün (film eleştirmeni mod: on). Oynadığı Robert karakterinin yalnızlığını en ufak mimiğine kadar izleyenlere yansıtabilmiş olması, özellikle video dükkanında ağlarken ve tanrı hakkındaki hiddetli tartışmada öfkelenirken gösterdiği mükemmel ötesi performansları, onu ilerde çok daha önemli filmlerde, önemli rollerde görebileceğimizin bir işareti olabilir. Ha, adam Hollywood'un en tanınan aktörü belki, ben burda ne saçmalıyorum bilmiyorum ama henüz alamadığı Oscar ödülünü belki bir gün alır diye ümitleniyorum sanırım (film eleştirmeni mod: off). Yani kıscası süper film abie yeaaa 8/10


Download Linki için (alıntıdır) TIKLAYIN

1 yorum:

Mr.Raven dedi ki...

Yönetmen Francis Lawrence, Ben Efsaneyim için filmden öncesini anlatacak olan bir başlangıç filmini yapabileceklerini belirtti. İlk filmin dünya çapında 580 milyon dolar hasılat yapması ve Hancock'un gelirinin 380 milyon dolara ulaşması sonrasında Will Smith'in Dr. Robert Neville rolüne geri dönmesinin filme yeşil ışık yakılması için yeterli olacağını açıkladı.Budur...