8 Temmuz 2008 Salı

Untraceable / Öldür.com (2008)


Filmin fragmanını ilk gördüğümde, beynimde güzel şimşekler çakmıştı. Alışageldik gerilim türünü, internet ile birleştirmek ve bunu dedektiflikle harmanlamak iyi fikir sayılabilirdi. Yönetmen koltuğunda da Gregory Hoblit'i görünce zaten (bkz. Fallen, Fracture, Hart's War, Frequency) "ahaa neden olmasın" dedim.


Öldür.com'un adı da fragmanı da aslında bir çok spoiler içeriyor. Filmin bahşettiği ilk gizem burada yok oluyor bir nevi. "Bir internet sitesi var ve manyağın biri canlı yayında kurbanlarını, ziyaretçi sayısına göre öldürüyor". Filmin tek cümlelik özeti işte böyle. Dedektiflik kısmı ise aslında biraz daha iyi. İnternet teknolojilerini sağlıklı şekilde ele alan filmin dedektifleri, güzel terimlerle ve ütopik bir yetenekle katili bulmakta bir hayli zorlanıyor (ki "bulacak mı acabaaa" ayağına yatmıyorum çünkü ben bulunmadığı bir film görmedim). Diane Lane bu dedektiflerden biri ve tam anlamıyla internet kafeci gençlik triplerinde. Filme hiç yakışmamış ve rolünü iyi icra edemiyor. Yani sen kos koca FBI da sanal suçlar departmanın bilmem ne yöneticisisin ama armut gibi PC kullanıyorsun, hiç inandırıcı değil. Geriye kalan oyunculuklar da vasat.

Film, Testere (Saw) serilerinin teknolojik versiyonu gibi işlenmeye çalışılmış. Ortada bir düzenek var ve katil aslında öldüren değil izleyen taraf, öldüren taraf da biz kullanıcılar oluyor. Fena fikir mi değil mi size kalmış. Eğer oyuncular daha iyi olsaymış, biraz daha gerilim seviyesi ve kan/et sahneleri artırılsaymış filmin notu az daha yukarı çıkabilirdi ama şu haliyle anca keyifsiz bir akşamınızda gözlerinizi yormaya yarar. 6.3


Resmi sitesi (öneririm, gezin): http://www.killwithme.com/

Download Link için TIKLAYIN (alıntıdır)


1 yorum:

Armageddon dedi ki...

volkancım yorumuna katılıyorum, bi önceki sayfada okumayıp ilgisiz bıraktığın entry'mde (hahah lafımı da sokarım) yakın şeyler yazmıştım ama 6.3 fazla puan bence. hele sonu rezalet olan bir film için :)